tisdag 26 januari 2010

Diskbänksrealism...

Har av någon outgrundlig anledning fått för mig att börja virka disktrasor. Ovan syns mitt första försök. En disktrasa i form av ett grönt äpple (tänkte göra ett rött också). Mönster från Salihan Crafts.
Lite småskev skapelse, men det krävs ju oftast några försök innan det blir riktigt bra.
Nu återstår att se om den är användbar. Materialet är akryl, då det var det som angavs i mönstret. Fast jag har egentligen fått för mig att lin är bättre. Någon som vet?

2 kommentarer:

  1. LIN rekommenderas. Tror akrylen har lite taskig uppsugningsförmåga faktiskt. Har också funderat på att virka disktrasor men tänker att de kanske blir för tjocka så de inte torkar. Eller?

    SvaraRadera
  2. Ska nog testa att göra en i lin också.
    Lin torkar fortare har jag läst, men akryl har bättre skrubbförmåga.
    Jag får testa helt enkelt. Återkommer. :-)

    SvaraRadera